۲۶ فروردین ۱۳۸۲، ۱:۳۴

رپيس داوران نمايشگاه بولونيا:

انتشار حكايت نامه گشودن يك راه تازه در چاپ كتابهاي كودك و نوجوان است:

رئيس هيات داوري نمايشگاه بين المللي كتاب كودك بولونيا در ايتاليا از كتاب ايراني حكايت نامه به عنوان يك اثر نوآور در عرصه چاپ كه نمونه آن كمتر ديده شده است ياد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهرآنتونيو فانتي كه در مراسم اهداي جايزه اول بخش افقهاي جديد اين نمايشگاه معتبر بين المللي درباره اين كتاب سخن مي گفت با اشاره به تفاوت اندك و شباهت هاي بسيار كتابهاب عرضه شده در بولونيا افزود : انتشار حكايت نامه گشودن يك راه تازه در مسير نشر كتابهاي كودك و نوجوان است .

براساس اين گزارش كتاب حكايت نامه سومين كتاب از انتشارات كانون است كه در تاريخ چهل ساله اين نمايشگاه موفق به دريافت جايزه اول بولونيا شده است.

اين گزارش مي افزايد پيش از اين كتابهاي ماهي سياه كوچولو در سال 1348 و برگها در سال 1364 اين جايزه معتبر را بخود اختصاص داده بودند.

حكايت نامه مجموعه اي از حكايتهاي و متون ادبي كهن فارسي است كه در سه بخش لطيفه هاي فارسي ، طنز فارسي و داستانهاي اخلاقي براي دانش آموزان دوره هاي راهنمائي و دبيرستان با بازنويسي حسين معلم ، تصوير گري بهرام خائف و صفحه آرائي كورش پارسانژاد گرد آوري و منتشر شده است .

هيات داوران نمايشگاه بين المللي كتاب كودك بولونيا با حضور آنتونيو فانتي ، مدير كتابخانه بين المللي مونيخ و يك طراح گرافيك آمريكائي اين كتاب را به دليل برگرفتن از معيارهاي فرهنگي كهن و درآميخن آن با ادبيات مدرن ، قطع و فرم بسيار زيبا ، نوع  ورق و صفحه آرائي و سبك ويژه ادبي كه با استفاده از تصاوير و طرح گرافيكي مدرن صورت گرفته شايسته دريافت جايزده اول بخش افقهاي ويژه شناخت .

گفتني است انتشارات كانون با خضور سي و پنج ساله در اين رويداد بين المللي علاوه بر دريافت سه جايزه اول ، تا كنون با كتابهاي گل ،  بلور و خورشيد ، تصويرها ، توكا ، سيبو و سار ، فلزها ، بهار در شعر شاعران ايران ، آ اول الفباست و مارمولك كوچك اتاق من ، ديپلم افتخار و جايزه ويژه اين نمايشگاه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha